söndag 9 oktober 2011

Homestyling by phone!

imorse... eller vad jag idag kallar morse iallafall... gick ju trots allt inte och la mig förrän strax innan fyra i natt... utan att ha partajjat... så imorse, strax efter elva (jodå tant har vanor som en tonåring!) när bästa J ringde så sov nog jag... men bara lite!

ett långt och härligt samtal senare hade jag både fått fixat pannacottan till kvällen och fått tips om inredning... samt pratat/lyssnat en massa också såklart, det är ju det man har vänner till... att finnas där för varandra!

jag fick ju, för någon vecka sedan köpt mig en plommonlila ryamatta... idag tipsade J om att det fanns jättefina sammetskuddar på ICA Maxi, dessutom tag 4 betala för 3... så när jag ändå skulle dit och köpa det sista till kvällens middag så passade jag självklart på att kika på de där kuddarna... och jo men ta mig tusan... de fick följa med mig hem! Så nu har jag "höstat" som systrarna P brukar säga... det är när man tar fram de lite mörkare accessoarerna till hemmet helt enkelt... inget jag brytt mig om tidigare, måste medges, men titta va fint det blev!

Lägg till bildtext
Innan hade jag blommiga kuddar och vit matta... lite somrigare men också lite mer opraktiskt för en tjej som jag... har aldrig tänkt på att soffkuddarna är så galet skeva tidigare... man ser andra saker på bild, helt klart!

men iallafall, tack J för ett jättebra tips! Jag är så nöjd!!! På telefon dessutom! Men så enkelt kanske det är när man känner varandra väl! Tack min älskade vän, för att du finns och för att jag får vara din vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!