tisdag 8 november 2011

shit, vad händer?

klockan är halv tio och jag är galet trött redan... tror inte det har hänt sedan... i lördags... men det var efter en fysiskt ansträngande dag... men vardagar brukar jag vara piggelin vid denna tiden... trött som skam tidigare på kvällen men sedan pigg fram till midnatt... undrar om jag inte ska ta vara på detta och gå och lägga mig snart... först ska jag packa träningsväskan så att det inte behöver spillas en massa onödig tid på det imorgon bitti när jag istället kunde stå på någon maskin och svettas...

Den tuffaste biten med det är att jag redan nu då måste bestämma mig för vad jag kommer att känna för att ha på mig imorgon... något jag knappt brukar veta när jag klär på mig ens... kanske är därför det brukar bli sisådär också... nåväl, det är väl bara att ta tjuren vid hornen, ställa sig vid rodret och visa vem som bestämmer... någon jäkla trasa ska jag väl kunna välja kan man tycka... har ju en hel garderob full med ingenting att ha på mig och något kanske kan tänka sig att ge vika liksom, kan jag tycka vore trivsamt iallafall!

Något som alltid är trivsamt är dräktsömnaden på tisdagar... det är galet mysigt att sitta  kring det stora bordet och dels koncentrera sig på det man har i händerna... hålsömsbrodyr till förbannelse för mig del.... dels prata och lyssna, diskutera och skratta tillsammans... Hur det går med min dräkt... sakta men säkert framåt... skulle jag vilja säga... väldigt sakta, men nästan lika säkert också faktiskt... hade jag haft två gånger kvar så hade jag blivit klar med hålsömmen denna terminen... och det är två gånger kvar men nästa vecka är jag inte henma den kvällen... får kanske ta med mig och sy lite i helgen...

men oj, förlåt... du har självklart knappt kunnat tänka klart, än mindre njuta av kvällens program på tv sedan sista inlägget... och så har jag suttit och syjuntat i godan ro helt egoistiskt utan att alls tänka på dina våndor... såhär fint blev det:


Lite mörkt just nu kanske, men det blev verkligen jättebra, och minst lika bra i andra fönstret också... där det ser precis likadant ut, fast spegelvänt... sesådär, nu ska det sovas... underställ och raggsockar på!

Fick förresten lärt mig idag att om man sover med raggsockar på sig så drömmer man inte mardrömmar... väl värt ett försök kan jag tycka... och i mitt fall, som den fryslort jag är (tack F!!!) så ser jag ju det bara som en bonus. Men tydligen har man funnit ett samband med att man sover bättre med strumpor på sig. Man har gjort en undersökning på ett äldreboende och sett att det behövs betydligt mindre sömnmedicin och antideppresiva när vårdnadstagarna sov med strumpor...

1 kommentar:

  1. Jag brukar faktiskt också sova med raggsockar på mig ibland på vintrarna! :) Kul att höra att det finns fler. :) Men det är oftast mest just fötterna jag fryser om också liksom, så i övrigt har jag bara någon T-shirt och så på mig den tiden också.

    Också en grej som är trist med vintrarna, ja: man kan variera sin klädsel mycket mindre än på sommarhalvåret. Men jag försöker iaf variera mig med halsdukar i lite olika färger från dag till dag. Har ganska många såna vid det här laget. ;)

    /John

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!