tisdag 20 december 2011

Micke and Ninas day of fun - 2011!!!

Jo, faktiskt, idag har det nästan bara varit roligt... jag sackade tydligen ett tag tyckte lillebror... men det ryckte vi upp med lite skojfriskt humör från hans sida... inte många som kan få mig på så gott humör som han kan, iallafall inte så snabbt... kanske inte finns så många som kan få mig att reagera på andra håll heller... han vet liksom precis vilka knappar man ska trycka på... syskonkärlek tror jag minsann det kallas... fast med en mer viktig innebörd än att man retas och bråkar med varandra!

Startade väldigt tidigt... om än inte så tidigt som planerat kanske... en bilolycka gjorde ju morgonköerna värre än vanligt... men två akademiska kvartar senare än tänkt var vi iväg iallafall!!! Frukost på "The golden Arches",,, då står man sig bra i trängsel och kommers... Och när vi svängde av E6an mot Ullared började det snöa!!!



Inte så mycket folk på Gekås till en början... egentligen inte så mycket folk där sedan heller... men mer... fick faktiskt rekordhandlat för att vara mig!!! Bra grejer också! Och inte en enda tandborste!!! Men det tog en jäkla tid idag... så lång tid har vi nog aldrig varit där tidigare... Orkade inte ens med Sko-bod och Scorett... DET har ALDRIG hänt!!! Så här i efter hand funderar jag ju starkt på om jag var vid mina sinnes fulla bruk!!!???!!!
Påtaglig misstolkning... (förlåt it's the GBG-thing)
Jag bad Micke "ta på mig" som i att han skulle ta
ett kort på mig... han valde att tolka det på sitt sätt...

Före...
mitt under... det blev värre...

Åkte vidare, traditionsenligt som skam, till Svenljunga för korv med mos på korvmojjen på torget... same procedure as last year... fast förra året ballade vi ur lite, så egentligen blir det "same procedure as the year before last year... men vem bryr sig om sådant?!

tror han vill säga något... vet inte vad...
kanske att det är lite kallt...

Efter Svenljunga, Gällstad... jag har nog aldrig riktigt gett det en chans... eller så har det blivit bättre det senaste året... alltså inte Lager157... de hade mest egna grejer... i udda modeller... kanske beror det på att vi bara åker dit alldeles innan jul som jag alltid blir så besviken... det kanske är helt utplockat då?! iallafall, butikerna runt omkring var ju riktigt roliga, iallafall några! Holebrook har ju en riktigt fin butik där... som den Lexington-tant jag är så ligger ju Holebrook bra till... hittade ett par jättefina blå mockastövlar på Vagabond också, men det var för mycket meck med att komma ner i den som var rätt storlek i foten... bökigt... synd!


Ser ju både en smula sur OCH
bystig ut... hur är det möjligt???


Och jo, som vanligt, en lite trilsk hemfärd med många mötande bilar... ömsom regn, ömsom snöblandat regn... men väldigt mysigt och roligt ändå! och i år är nog första gången jag redan nu längtar till nästa år! Annars brukar jag vara ganska mätt på tanken, men ändå veta med mig att vi alltid har kul... nu önskar jag nästan att vi skulle göra något  liknande igen redan imorgon!

Dagens soundtrack är absolut denna...


Dagens ord (måste bli): munhåla...
fråga mig inte varför... eller jo, det kom sig av en mentos mint och apelsinjuice...

Dagens bästa köp: Underställ i bambu

2 kommentarer:

  1. Ullared i julveckan alltså?! VÅGAT! (Hur gick det?) :-O

    SvaraRadera
  2. haha, det är ju nu det är lugnast!! Vi åker alltid efter lucia, innan jul, nästan inget folk alls! Och mycke saker kvar!!! =) men ja, annars är vi modiga!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!