torsdag 19 april 2012

statusuppdatering kost och träning

jo jag vet, jag har slarvat med att redovisa vad jag har tränat och vad jag har stoppat i mig den sista veckan... jajja mig!!

MEN det som är positivt är väl att jag har tränat ännu mer och ätit ännu bättre... så även om jag inte har redovisat så har jag inte direkt slarvat! (kanske lite i helgen, men då hade jag roligt så det räknas inte!)

När jag pluggade på IHM så hade vi ofta väldigt duktiga föreläsare... mest duktiga blir ju föreläsare nästan när de talar om sanningar för en, sånt som man håller med om och förstår men att de är bra på att sätta ord på det... en av våra föreläsare sa en sak jag försöker komma ihåg och anamma.

"om man vill ha en förändring så måste man göra en förändring"

man kan inte fortsätta att göra på samma sätt och tro att det ska bli annorlunda då... att saker och ting ska ändra sig om man inte ger det förutsättningarna för att det skall göra det.

Så, med det i åtanke så tänker jag nu såhär:

- träna mer.
  • Mina egna pass ligger ju där de ligger, före, under och efter dem är jag till för deltagarna. MEN under passen så försöker jag faktiskt öka lite mer på motståndet, köra lite hårdare och vara ännu lite tuffare mot mig själv. 
  • Morgonpromenader
  • Egenträning de dagar jag inte själv har pass... helst på gymmet, på någon annans pass eller om jag hoppar in och tar ett extrapass för någon annan.
- äta mindre men bättre
  • jag försöker dra ner på portionsstorlek (vilket inte är svårt eftersom den där magkänslan verkar ha gått över i någon magkatarrsliknande historia...)
  • väljer noga vad jag äter (vilket jag gjort länge, men ännu mer nogrant nu)
  • dricka mer vatten... det måste jag alltid fokusera på, blir alldels för lite på dagarna och ännu mindre på kvällen.
Mitt nya tänk har resulterat i att jag iofs går runt och är lite småhungrig hela tiden (förutom då jag just ätit för då är jag mer illamående och har magknip... att jag fått till fem träningspass på tre dagar... och jag tror mig förstå att jag faktiskt tappat ett kilo eller två. (inte på tre dagar men på den sista tiden)

Mina mål är desamma som sist... som alltid... 

2 kommentarer:

  1. Jättebra ju! (Eller ja, inte magkatarrdelen kanske men...) ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst verkar det bra! Ska bara få det att fungera i verkligeheten också, men än så länge! (denna veckan alltså!) =) Magkatarr är skit, piss och mögel... och då är jag ändå väldigt förskonad!

      :-)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!