måndag 2 juli 2012

tjejresa - dag 3

Imorse vaknade vi inte riktigt lika tidigt kan man säga... halv tio väckte mamma oss, Linda och mig... då var det hög tid att gå ner till frukosten... en frukost jag attackerade på ett lite mer taktiskt sätt idag... det är inte roligt att gå omkring och känna sig som en uppblåst korv när man ska traska runt i bikini...

 Sedan gick vi upp och bytte om och gjorde oss redo för en stund i spa-avdelningen igen... men jag bestämde mig för att gå till gymmet först... efter två dagar med massa god mat, godis, vin, mer godis, mer vin och ännu mer god mat och bara slappande... då behöver min kropp en ordentlig genomkörare... så ja, på med träningsstassen (mina nya, chica sportlife-shorts bla) och trava ner till gymmet... 


15min crosstrainer, 15min löpband (med, för att vara mig, högt tempo... var bannemig uppe på 10.5km/h... för mig, med kortisben är det vansinnigt snabbt...) och sedan 20min styrketräning biceps, axlar, triceps, bröst och lite rygg... jag kommer att ha träningsvärk imorgon... 






Efter träningen gick jag, svettig och dan, in i spa-avdelningen och mötte upp mamma och Linda. Simmade lite, bubblade lite mer och sedan var det hög tid att gå och packa väskan och checka ut...



En helt galet bra weekend, som dessutom avslutades hemma hos mamma och pappa,  med lillebror, lillprins och Linda, med matjessill och potatis till middag + jordgubbar och grädde till efterrätt... 

4 kommentarer:

  1. Den mega väskan för en weekend ??? /F

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, men man vet ju inte vad man kan tänkas vilja ha på sig!!! =)

      Radera
  2. Jag känner starkt att jag vill ha en tjejhelg, jag med. Så underbart det verkar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt grymt! Alldeles lagom med en helg också! =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!