tisdag 18 december 2012

Micke and Ninas day of fun - 2012

Ja, jösses... detta är verkligen en något udda tradition vi har, min bror och jag... men vi har sanslöst roligt... iallafall nästan hela tiden... jag började dagen med huvudvärk... inte så roligt... men med allt stoj och kommers så glömmer man snart det där och allt känns bra igen liksom!

Kom iväg, enligt tradition, två akademiska kvartar efter utsatt tid, precis som det ska vara! Lyssnade på radio och "Håkans julskiva" på vägen ner, precis som vi gjorde förra året!


Ja, och när vi väl var framme körde vi årets day of fun-fotografering utanför varuhuset, med kundvagnarna, såklart, så ingen kan missta var vi varit! Förundrades även en massa över de som vid den tiden kom ut ur butiken och redan hade handlat klart. Än mer förundrades jag dock över stressen som kommer rusandes mot mig när man går mot ingången... även om det bara är några få personer på hela gården utanför så blir jag superstressad och vill nästan springa in...

fast ska jag berätta allt så lär ju detta bli ett sånt där långt inlägg som man måste skriva det där ordet efter, som straff för att det blev så långt... idag har jag varit rätt redig och tagit en massa bilder faktiskt... tror det får bli ett sånt inlägg idag...

äntligen på väg...
Micke and Ninas day of fun has just started!!!

Det krävs en viss attityd ändå för att orka med
en dag som denna... tydligen...

Ser ut som att han sover, men det kliade nog bara
vid glasögonen... han kör så bra så!

Framme... förväntansfulla och laddade!

med raska steg mot kundvagnarna

Min bror kan allt, tandem-körning med kundvagnar
är bara en av hans många talanger!

Gekås Ullareds fasad... julpyntad och grann!

här är vi faktiskt på väg upp till kafeterian för
elva-kaffe...

Micke fick beröm för sitt stora leende och glada
sätt av tanterna bakom mig... de hade, enligt
egen utsago, aldrig sett en karl vara så glad på gekås!
För söta va de!

jo, ja, en syskonbild till... även den innan elvakaffet...

fruika... 

galet stor och lika gul lussekatt... eller kattbulle
som min vän J säger!

Micke tog en Hallongrotta också... det måste man nästan... ger
så många goa minnen från människor vi saknar.

Min vagn nära inpå utgång... fast de vita ljusstakarna
fick inte följa med... men det står en korg med grejer under
vagnen också, så jag gjorde riktigt bra ifrån mig i år!

Var tvungen att fota mina grejer när jag hade betalat...

Så att jag även kunde ta den här bilden... försök att
bortse från miffot som täcker halva bilden...
det är mannen i vitt där bakom jag försökte
fånga på bild... BingoLotto-Janne är det! Han
är så liten va! Mötte honom och Boris i butiken
också... och Micke hade sett Morgan vid fönsterputsen...
värsta kändisspottingstället det där Gekås ju!



Framme i Svenljunga, dags för sen lunch.

Svenljunga är rätt mysigt faktiskt... Många fina hus bland
många fula hus... och en väldigt tjock gran!

Medan Micke var iväg och köpte mat år oss passade jag på att
dokumentera dagens skörd... Micke 1+3, jag 1+1!

I väntan på den traditionella lunchen på vårat årliga hak.

Tadaa!!! Riktigt gott mos har de iallafall, och ja, jo jag tycker det
är ganska görgött faktiskt! Fast man blir så mätt!

En Micke med mat i magen, eller iallafall på gaffeln!

Ytterligare en syskonbild... framme i Gällstad

Dansa - Pausa?! 

Jag är nöjdare än vad jag ser ut, har just fyndat
ett par görsnygga vårkängor!

Och såhär överdrivet glad blir jag av att arrangera sista syskonbilden,
och sista bilden för årets Day of fun, utanför Lager157... som vanligt
undrar jag lite stilla hur det hela går ihop sig... är det någonsin mycket
folk där? Någonsin fler än 20pers i den där gigantiska byggnaden?

Årets Micke and Ninas day of fun är till ända... jag längtar även i år till nästa gång... 

Dagens soundtrack skulle kunna vara många, men eftersom de spelade Peter Jöback - Decembernatt när vi kom in i en butik precis efter att ha suttit och gjort parodi på den i bilen innan, så får det bli den... 


Dagens ord (måste bli): Okej... som i inte... Min bror har många färdigheter, ordsvängningar är en av dem!

Dagens bästa köp: En svart Jumpis (OP) i velour... hur go som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!