onsdag 10 september 2014

Hund och husvakt

Ja, vi passar mamma och pappas hund medan de är bortresta, eller inte så mycket jag som Anders... han är jobbar hemma i huset hela dagarna så han har hunden 24/7 kan man säga. Tror de trivs rätt bra med det båda två!

Dolly, mamma och pappas kelsjuka, Finska Lapphund är ju helt galet social. Så där så hon kommer upp och väcker oss på morgonen för att gosa. Med min jetlag fortfarande kvar i duster i kroppen blir det än mer kajko... väcks 1-1½ timma innan jag ska gå upp och kan sedan inte somna om... när jag väl somnar om ändå så är det ett helsike att vakna igen. Men hon är söt och det är inte säkert att jag inte hade vaknat utan hennes trippande tassar mot trägolvet heller.


Älskar att vara hemma i huset, höra tystnaden från ingenting och ha en massa luft omkring mig. Igår när jag kom hem från jobbet tog vi en långpromenad i skogen, sprang på några kantareller och ett gäng trattkantareller... det blir inte en så rask promenad när man samtidigt skall leta svamp, men så gott för själen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!