måndag 1 september 2014

When in Rome…

Ja, här i Kina jobbar man ju så som man gjorde förr… i slutet på 60-talet eller när det kan ha varit, i Sverige alltså! Så idag var min lediga dag… jag har firat den med att sova så länge att jag nästan missade frukosten, åka till marknaden och bli uttjatad av en massa energiska och envisa kineser om att köpa saker jag inte vill ha, handlat i den stora supermarketen under hotellet, sovit sen middag, ätit cantalope-melon och glada-kon-ost till middag eftersom jag sov så länge att jag faktiskt missade serveringen i businessloungen och inte orkade gå och handla något mer vettigt (fast det hade det ju inte varit då allt som erbjuds är snabbmat… mitt val var nog det bästa ändå), jobbat och förberett morgondagens möte…

Nu är det bara någon timma kvar av denna dagen och ja, jag fick en ganska stark lust att ge mig ner till gymmet och träna lite (snacka om uppfuckad tidskänsla) men såg nu att det stänger kl.23:00 (jag trodde nämligen det stängde vid midnatt ) … i skrivande stund (kan ju vara lite senare som detta publiceras då jag inte kan göra det själv utan får hjälp av bästa pojkvännen/sambon med detta) är klockan 23:15 här… snacka om ”saved by the bell!!! ”… jaha, får väl låta bli då! Sova kanske vore en bättre aktivitet just nu!

Reds.anm. Jag fick dåligt samvete för att jag inte utnyttjat det faktiskt rätt fina gymmet här på  hotellet… 25m bassäng och allt man behöver egentligen… om man inte är skitnödigt kräsen och besvärlig… försvarar mitt ickeutnyttjande med att jag knappt varit på hotellet den gångna veckan och att när jag har varit här i tid så har det varit fullt upp med jobb och förberedelser… hur som helst, man kan ju göra lite armhävningar, mag- och ryggövningar på rummet också, så ja, det har jag gjort! Badrumsmattan fick agera underlag, tabata-timern min coach och peppning och sedan var det bara att köra! Tre tabata omgångar blev det… låter ju rätt fånigt men tro mig, det var rätt svettigt! NU går jag och lägger mig! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!