tisdag 14 oktober 2014

Rosfeber... också ett jäkla hittepå!

För drygt tre veckor sedan var vi ute och plockade svamp... jag fick något bett på benet som efter några dagar blev större och gick från rosa-rött till blå-lila... sådär har jag gått, tänkt att det säkert lägger sig, tyckt att det bleknat och börjat återgå till något mer normalt... men efter helgen vände det igen... mer rodnad och rödare, blev större och har även börjat klia.

Så idag gick jag till vårdcentralen. Man blir ju lite nojjig över att det kan vara borrelia eller sådär, även om jag aldrig sett en fästing på plats så vet man ju inte, jag kanske inte var god, den kanske tog ett bett, spottade ut och stack igen! Men det trodde inte läkaren att det var iallafall... hon trodde snarare att det var något som heter rosfeber... så jag litar på att hon har rätt och kommer att äta penicillin i en dryg vecka. Skulle det vara borrelia så ändå så ska ju penicillinet ta det med!



I övrigt mår jag bra så det är ingen fara med mig, men jag passade på att köpa flytande magnesium när jag ändå var på apoteket, tänkte att det kanske kan vara bra mot det mesta!

4 kommentarer:

  1. Flytande magnesium, hjälper det mot kramp (som jag har ibland)? Fast det låter lite farligt med magnesium. Minns kemilektionerna när man eldade magnesium...

    Jag har haft borrelia, men det hände inte så mycket. Har nu även vaccinerat mot TBE.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kramp kan bero på magnesiumbrist, vanligast är dock vätskebrist! Kila iväg till apoteket och köp en flaska du med! Det kan ju inte skada tänkte jag!

      Haha, Anders sa samma sak om kemilektionerna... jag måste ha sovit just då för det där minns jag inte!

      De är läskiga de där små krypen!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!