måndag 29 december 2014

God fortsättning!

Ja jösses va mycket jul det blev i år! Kvällen innan julafton packade vi ihop oss och åkte till mina föräldrar, klä granen och avnjuta första skinksmörgåsen står alltid på schemat hemma hos oss, så även i år! Det enda jag saknade lite var gnabbet med pappa när han anser att jag satt för många kulor i granen och jag inte håller med... i år bet han ihop eller orkade inte, stackarn var grymt förkyld och hade feber så jag förstår honom! Granen blev väldigt fin om du frågar mig!



Jag hade köpt ett pussel till oss att ha över jul... 2000 bitar verkade lagom... det var det inte, det var alldeles för mycket! Även om man som jag blev helt besatt och ville pussla HELA tiden... men det är rätt kul att lägga pussel, man blir så sabla nöjd när man hittar en bit som passar!

Julen firades lugnt och stilla, med massor av mat och godis, precis så som man vill ha det! Och sedan la vi ännu mer pussel på juldagen... Annandagen firade vi jul hos Anders pappa och hans fru, tillsammans med Anders bröder. Mycket trevligt och väldigt gott!Tredjedag jul åkte vi till Anders mamma och firade hos henne, också väldigt mysigt och gott! Man kan säga att det blivit lite för mycket av det goda... lite detox eller bara sallad vore nog på sin plats... får planera in det efter nyår!

Igår hade vi bara tänkt åka hem och vara lojja, inte göra någonting, bara päsa runt och kolla på film typ... det blev lite annorlunda... Några vänner skulle till Jul på Liseberg, vi taggade på och följde med... det var svinkallt, men supermysigt och jättefint, särskilt som det snöade och verkligen var juligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!