måndag 22 december 2014

Julbord på Brännö Värdshus

I fredags åkte jag tidigare från jobbet och sedan smet vi ut till Brännö. Så himla mysigt att sitta på båten mot ön och känna stressen släppa från axlarna och lugnet infinna sig när man kliver av på Rödsten. Traskade bort till Värdshuset och checkade in, fick vårt rum och hann nästan slumra till en stund innan det var dags för julbord.



Fantastiskt gott, massa sill och lika mycket lax. Ett riktigt gott julbord, lätt årets godaste. Snyggt och fräscht, och vansinnigt gott! Jag älskar inte lantpaté, men till och med den var riktigt god liksom. Toppade av det hela med dessert... en ris a la malta to die for... med supergod hallonsås... sedan var jag så mätt att jag inte orkade sitta kvar till julgodiset... (DÅ är jag mätt!) så vi gick en liten rask promenad i blåsten och drömde om att få bo i ett av husen med alla julljus... ja det är en seglivad dröm det där... om ett eget hus på den där ön...

Fullkomligt stupade i säng och sov som en klubbad säl tills klockan ringde på lördags morgon... man vill ju vara i tid till frukosten! Supermysig frukost som vanligt, vi har ju ätit den några gånger det sista året. Det var fjärde gången vi var där på ett år den här gången, på Brännö Värdshus alltså... men är det bra så är det! Nu längtar vi tills de börjar med semlorna! Världens godaste nämligen!


Sedan var det dags att åka hem... stod där på kajkanten (eller vad det heter... sånt måste man nog kunna om man ska bo på en ö... får lära mig...) och drömde om att ha detta som vy varje morgon när man ska till jobbet... Magiskt! Och ja jag är ändå tacksam att jag får chansen att ha den några gånger om året, vyn alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!