fredag 12 december 2014

Julstökslista - check!

Ganska många tycker nog att jag är rätt galet intensiv och extra knäpp såhär innan jul... jag gillar ju att göra saker från grunden... i juletid finns det mycket man kan göra från just den... det blir som värsta bonanzan av from scratch för mig!

I år blev jag själv lite stressad av allt jag ville hinna med (märk väl, inga måsten, bara min egen vilja!!!) så jag skrev en lista... och sedan har jag faktiskt reviderat den listan ett par gånger... inte nog med att jag skrev den där listan, jag började i god tid också... vilket innebär att jag nu, såhär halvvägs till julafton bara har ett par saker kvar att bocka av! Känns rätt skönt det med!



Och ja just det, julkorven vi gjorde i lördags provsmakade vi i måndags... så galet god!!! Extra gott när man vet precis vad som är i den också!

Så ja, mitt tips till dig såhär halvvägs till jul:


  1. Gör din egen julkorv (det är inte så svårt som man kan tro, lite slibbigt och kladdigt, men rätt så himla jätteskoj!
  2. Skriv en att-göra-lista och våga skriva om och ändra den!
  3. Bocka av saker lite här och var, koka kola tar bara en timma, det hinner du en onsdag, samtidigt som du kokar kolan hinner du slänga ihop fudgen också, när du ändå är igång och stökar i köket menar jag!


1 kommentar:

  1. Tror Du glömt något på Din lista: Skicka önskelistorna till mamma!! Hög tid om det ska bli några julklappar! Kram Mamma

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!