tisdag 10 mars 2015

Tionde gången gilt... och no more knyppling för mig!

Var och lämnade blod efter jobbet, en evighet sedan sist (juli 2013) pga resor och blodgivarkarantän... utifall om att man skulle ha dragit på sig någon exotisk sjukdom när man var ute och reste till vissa ställen (malaria-drabbade områden mest tror jag)... då är det svårt att pricka in de där veckorna man kanske kan ha en chans att lämna... eller så överlappar karantänstiderna varandra med nya resor... så har det varit det sista. Idag, eller rättare sagt förra veckan var en karantänstid över (Kina i höstas) så det var tur att jag hann få en tid innan vi sticker till Dominikanska på lördag.

Idag var det tionde gången jag lämnade blod tydligen så då belönades jag med en liten pin! Känns riktigt bra och ja, jag är faktiskt stolt över den där lilla pinsen. Jag har ju varit sprutfobiker å det grövsta så det är ett stort steg för mig att ha kommit dit att jag är blodgivare!



Eftersom det var ett tag sedan sist, och eftersom den där fobin ändå har suttit rätt hårt så var jag lite nervös idag, snabbspolade liksom igenom alla de där terapitimmarna jag gick för att bota min fobi... 10 timmar blev en och en halv minut typ... men det gick så bra så, jag tittar ju aldrig på när de sätter in nålen, men sedan tycker jag det är rätt så fascinerande faktiskt... och färgen på blodet är ju galet snyggt!

Hur som helst, efter blodgivning, skänkta pengar till barncancerfonden, en macka och juice och lite snicksnack med de trevliga människorna som jobbar där så åkte jag och handlade lite fika till dräktsömnaden innan jag åkte dit, till dräktsömnaden alltså. Och ja, det var som jag tänkte, jag hade knypplat klart! Alldeles lagom mycket hade jag knypplat tydligen! Så det var bara att knyppla av och sedan klippa av trådarna!

Känns lite konstigt att lämna tillbaks knyppeldynan och inte släpa på den hem igen... men mest är det skönt! Nu ska jag bara fortsätta med resten... sy fast spetsen på kragen, brodera lite och greja! Inte direkt att jag är sysslolös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!