söndag 12 april 2015

Det är väldigt tyst och stilla här just nu!

Igår åkte vi till mina föräldrar efter frukosten, skulle dels hänga lite, dels byta till sommardäck på min bil och sist, men absolut inte minst, hämta brorsonen som skulle spendera natten hos oss.

Däckbytet gick riktigt bra trots att Anders och jag gjorde det själva, helt utan pappas hjälp egentligen, förutom att han fanns i närheten och övervakade det hela en smula. Känns ju rätt bra eftersom han är den som alltid skött den där biten för mig förut. Nu tänker jag att det är käckt om jag klarar sånt själv, eller ja, med hjälp av Anders då, men ändå, bra att reda sig själv också!

Hur som helst, efter en fika och lite fastertid med lillskrutten också (som skulle stanna hos farmor och farfar medan mamma och pappa var iväg på galej) tog vi och packade in Viktor i bilen och åkte hem till oss, men med en sväng på Ikea på vägen.

Det är härligt med fyraåringar som liksom föreslår att man ska ta det stora varvet på övervåningen också, helst innan man äter lunch... men det fick vi styrt om, så först lunch och sedan hela svängen på Ikea, övervåning och nedervåning... märks tydligt att han brås lite på sin faster tycker jag!

Fick köpt en ram, lite krukor och annat plock som kan vara käckt... så som det ofta blir på Ikea just!

Väl hemma lekte vi lite, ritade och pärlade på pärlplattor (finns det något bra ord för det?) eller jag mest, pärlplattande alltså... Anders och Viktor spelade spel på iPaden och sedan åt vi middag, tacos enligt Viktors önskemål och sedan fortlöpte kvällen tills det var dags att läsa saga och sova.



Imorse vaknade vi galet tidigt och gick efter ett tag ut och iväg mot Plikta (stora lekplatsen i Slottskogen) för att bara kolla av läget. Vi hade nämligen skippat frukosten hemma för att äta frukost på stan så vi gick till Tintin på Linnégatan. Väldigt gott, men jag var nog lite för trött för att kunna njuta riktigt. Hur som helst, mätta och belåtna gick vi tillbaks till Plikta och nyttjade all energi vi slevat i oss till frukost. Jisses va mycket spring i benen de har de där barnen!

Nu såhär några timmar senare, då det både har hunnits med att lämna tillbaks barnet till sina föräldrar, men även äta lunch, bada badkar, leka, spela spel på iPaden, försöka oss på lite yoga (eller yogga som Viktor säger) osv. så är man rätt trött... men samtidigt är det väldigt tyst och stilla här hemma... det hela blir ju inte bättre av att Anders är iväg på någon konsert... får väl roa mig med att diska eller något sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!