måndag 27 juli 2015

Lite mer än bara tokslapp...

Det har jag faktiskt varit på semestern! Vi började så käckt med att åka till vännerna och bli bjudna på frukost första semesterdagen, eller ja, första lördagen på semester... fick låna deras gamla utemöbler till en styling också... sedan for vi vidare, hem till mina föräldrar för att låna lite trasmattor till samma styling... där blev vi bjudna på fika...

Tidigt måndag morgon bar det iväg på stylinguppdrag... packade bilen full med saker, utemöbler, växter, mera växter, kuddar och badrumstextilier... fixade stylingen faktiskt riktigt bra, fotografen och mäklaren kom och fotograferade och påpekade hur bra allt var ordnat och att det var så skönt att allt var klart och man inte behövde flytta runt och ha sig (tänker jag är typ en självklarhet om man inte ska dölja att det bor småbarn eller dyl, i ett hem).... men det kanske inte alls är så självklart som jag tror! Tro mig, det finns mycket här i världen som inte är det, så självklara som jag anser det vara alltså!


packar saker till stylingen

fullpackad bil... jag såg varken åt sidan eller bakåt...
inte toksäkert, nej!

Ett litet köksbänkstilleben från stylingen.


Som exempel så tycker jag att det är en självklarhet att bilen funkar... men där visade det sig att jag hade lite fel... min lilla pärla började leka vattenkokare på väg hem från kunden... inte så sabla enkelt att stanna till någonstans alldeles utanför Sahlgrenska eller på Linnéplatsen kan jag meddela... Det blev till att köra med full blås och värme på fläkten... gick bra hela vägen hem! Sedan fick jag leka lite bilmekaniker... fast utan att kunna någonting! Två dagar senare hade jag fått tid hos en bilverkstad i närheten så vi körde bilen dit och promenerade hem... fruktansvärt kass start på semestern som enligt plan skulle innefatta en road trip till Österlen på torsdagen dagen därpå...

Nu blev det road trip ändå eftersom min fantastiska mamma kom till undsättning och lånade ut sin bil... men mer om det en annan dag... Jag är galet glad över att vi kom iväg iallafall... och att jag har fått så många fina tips om Österlen från bloggar jag läser samt vänner.

Bilen är numera spick and span back on the street igen... med ny kylare och termostat... tack och bock... skoj när semesterkassan går åt till en sådan sak istället för någon fin keramikskål hos någon keramiker (hade kunnat få sju skålar för det priset... men jag är inte  bitter!)... men men, skålar har jag säkert ändå inte plats för just nu... bilen behöver jag ju typ jämt!

En sak jag hade plats för dock var min nya tavla som jag köpte på en antikhandel i stan för några veckor sedan... passar hur bra som helst på vår tavelvägg!

Syrenerna alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!