fredag 3 juni 2016

EN dag kvar!

Ja jisses... den långa väntan är snart över... det är som vanligt med dubbla känslor jag närmar mig tiden för en Håkan-konsert... sedan är det ju liksom över... och man famlar åter igen i mörker av att inte veta när nästa konsert går av stapeln eller, i dessa biljett-hysteri-tider, OM man ens får tag i biljett...

Helt plötsligt ska ju varenda jäkel gå på Håkan, även såna som högt och tydligt bedyrat att han inte kan sjunga ska gå, som någon jäkla folkrörelse... jag tycker det är lite sorgligt nästan, att många bara går dit för att kunna säga att de var där, särskilt när många riktigt inbitna fans inte fått tag i biljetter. Något som gör mig riktigt jäkla förbannad är såna som köper massvis med biljetter och sedan säljer dessa på blocket och alla möjliga ställen till hutlösa priser. Man borde inte kunna sko sig på någon annans konstnärlighet på det viset. Systemet borde ändras till att varje biljett var personlig och endast kunde säljas tillbaks till arrangören.

Hur som helst, jag längtar som en tok till imorgon, och jag kan tillåta mig att göra det för på söndag ska jag gå igen!!! Det liksom damp ner en biljett i huvudet på mig för några veckor sedan, helt mirakulöst faktiskt! Jag satt på jobbet och får plötsligt syn på min telefon som låg lite sådär halvt dold under några papper och hörnet på en uppvikt pärm... ett meddelande som löd ungefär "Hej Nina, allt bra?! Har du löst biljett till 5:e? Annars kan du vara min date, jag har två. Kram"... Det var min fina syssling och väns svägerska, som också är vän till mig men vi umgås inte så mycket, som skickade detta... jag bara skrek rakt ut... mina kollegor undrade nog vad som hände, trots att de är vana vid mig... sedan började jag gråta av glädje... kan verka galet, men sån är jag, det är mycket känslor och ja, så jäkla glad över att få chansen att se honom båda kvällarna, och att hon tänkte på mig av alla! Kanske inte så konstigt iofs, vi fann varandra lite över ett Håkan-snack faktiskt, det är liksom våran grej.... och jag är ju tydligen en smula excentrisk när det kommer till just den killen.

Woop! Woop!! Bara en... och två, dagar kvar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!