tisdag 27 juni 2017

Midsommarhelg och föräldrar på vift!

Midsommar firades enligt konstens alla regler, inkl. regn, i Jonsered hos goda vänner som verkligen hade gått all in i att fixa och dona! Jisses vilket kalas de hade ordnat! Wilhelm och Henry skötte sig superbt, nästan kusligt bra faktiskt. Det var nog så mycket för dem att ta in och så många som ville hålla och gosa att de liksom inte hade tid att krisa någon gång! Underbara ungar och underbara vänner!

För att inte jinxsa den goda stämningen på barnen gjorde vi en rätt tidig sorti, åkte hem vid halv nio ungefär. Alldeles lagom för oss allihop tror jag.

I lördags höll vi mest till inomhus, röjde lite i ett av våra "för-tillfället-ställer-vi-in-allt-här-rum" som också ska fungera som gästrum... om man kommer in i det idag och ser hur det ser ut för första gången så är det svårt att tro att det kan ha varit värre... men jo se ta mig tusan, det har det varit!

Tack som tusan för att det var långhelg den här helgen, i söndags kom Malin på besök en sväng med barnen, supermysigt att bara få hänga lite. Anders flyttade hem sitt kontor från stan under tiden som vi fikade.

Igår va jag hemma och Anders jobbade, vi bytte dagar helt enkelt, så jag har jobbat idag. Killarna och jag tog en ordentlig sovmorgon och sedan kom farmor på eftermiddagen, hon och pojkarnas mormor skulle vara barnvakter medan Anders och jag roade oss på egen hand, Coldplay på Ullevi. En fantastisk konsert trots att jag inte alls lyssnat in mig på deras låtar så väl som jag hade tänkt göra, men verkligen ett band jag vill se igen! Och jodå, mormor och farmor hade överlevt, killarna också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!