söndag 30 mars 2014

Vilken helg!!!

Denna helgen har verkligen varit fullspäckad med sociala inslag. Igår Spin of hope där vi spinnade och samlade in pengar till barncancerfonden... så himla roligt att träffa en massa gamla deltagare! Jag blir ju alldeles varm och kärlekskrank av alla möten med gamla favoriter liksom! En superhärlig stämning hela dagen och jäkligt mycket kärlek och pepp på anläggningen. Efter fem spinningpass på fyra dagar (efter tre veckors vila) var jag värd en halv pizza och tokslapp på kvällen...

Imorse vaknade vi rätt tidigt (fortfarande jet-lag tror jag) och traskade sedan ner till Linné för att möta fina vännerna och deras underbart söta lilla dotter för frukost. Vi hade så himla mycket att prata om så jag missade nästan att äta! Efter jättegod frukost gick vi en sväng i Slottskogen, men först via Yoghurt Bar - frozen yoghurt på Linnégatan... vi har gått förbi där några gånger och påpekat att stället är fullt av ungdomar... nu förstår jag varför... hade jag varit ungdom hade jag också hängt där jämt... och varit tjock iochförsig men ändå!



Sedan gick vi upp till Naturhistoriska museet för att besöka deras museieshop. Jädrar va bra den är! De har massa fina saker och det känns lite roligare att handla där än i vanliga affärer tycker jag! När vi var där sist hittade jag museieglas, såna som de hade museieföremål i en massa formaldehyd i förr (och fortfarande)... de säljer gamla sådana, för ingenting alls typ... fem små handblåsta vaser för 70 kronor är ju tokbilligt! Och supersött att ha en liten blomma i eller fler tänker jag!



När vi var färdigshoppade, färdigpromenerade och hade sagt adjö och tackat för en väldigt trevlig förmiddag, åkte Anders och jag hem till mina föräldrar för grill och umgänge. Och jädrar vilket umgänge delux vi hade idag... min bror och hans familj, numera utökad med en prins till var också med. Så idag har det snusats på en liten prins och en lite större prins. Viktigt att inte glömma bort storebror för att man har en liten, liten skrutt i famnen såklart! Så jag har överöst den större med kärlek och bus också. Så härligt att få ha två småprinsar att älska! Och helt galet hur det verkligen kan vara så att man känner så mycket kärlek för en liten parvel från allra första stund. Han verkade trivas väldigt bra i sitt babynest så jag hoppas det kommer till användning!


Nu ska jag sova, Anders sover nog redan (som sagt, jetlag...) imorgon stundar första hellånga arbetsveckan på flera veckor... det är inte utan att jag är en smula orolig för hur jag ska orka faktiskt! Men skam den som ger sig, jag har dessutom fyra härliga spinningpass att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!