tisdag 1 november 2011

me, myself and I

ja visst har man en massa sidor... jag har bara några få av dem igång just nu dock, men hoppas på förändring inom kort!

Som tjej ska man vara söt, sexig, vacker, snygg, klok, begåvad, husmoderlig, stark, ömsint, omhändertagande... Man ska vara flickvän/sambo/fru och i den rollen då även älskarinna (till den man är tillsammans med såklart... inget uppvigling till otrohet på min blogg inte!)... samtidigt ska man kanske vara mamma... dotter... vän... kollega... chef... antagligen, om man är mamma, så är man mer mamma än något annat... det tror jag iallafall att jag skulle vara...

hur som helst... jag snubblade på en bild av Lilla My och insåg att jag nog inte är helt olik henne... i vissa fall... samtidigt så vill jag ju vara lite lik Marilyn Monroe eller Norma Jean i andra fall... eller kanske ännu hellre Ingrid Bergman... eller Grace Kelly... och lite Madicken i tredje... varför inte Astrid Lindgren när jag ändå är igång...Ali Hewson är ett självklart kort såklart! Kan man slänga in ett stycke Hillary Clinton... en skopa Mia Skäringer och kanske ett uns Jennifer Aniston och Julia Roberts också i det hela också så tror jag kanske att jag skulle tycka att det är en ganska bra mix... av den jag skulle vilja vara... och trägen vinner heter det ju... har man ett mål så vet man ju iallafall oftast färdriktningen... fast egentligen skulle det räcka om jag blev lite som min egen mamma... gott och väl faktiskt!

Lilla Mý - för att hon
står för sina åsikter och
har massa skinn på
näsan trots sin litenhet.
Norma Jean Baker (Marilyn Monroe)
för att hon var så galet vacker och
klarade av att spela på det utan att det
blev fånigt.
Ingrid Bergman -
för hennes klassiska skönhet

Grace Kelly - måste jag förklara?

Madicken -
snäll och lite envis men mest omtänksam

Astrid Lindgren .- för hennes fantasi
och styrka.

Ali Hewson (Bono's fru) -
för att hon aktivt kämpar för de som
har det riktigt svårt.
Hillary Clinton - för hennes styrka och
pondus

Mia Skäringer -
för hennes humor, ärlighet
och fantastiska sätt.

Jennifer Aniston - för att hon är galet
snygg och begåvad.

Julia Roberts - även hon galet
snygg och begåvad
Mamma - för att hon är klok, genomsnäll
och mer omtänksam än någon annan jag känner.

Detta är alltså inte hur jag själv ser mig vara, utan hur jag skulle vilja vara... en viss skillnad...

så, nu till det roliga... om du skulle ta och göra samma sak... vilka kvinnor skulle du slänga in i den mixen då? Ta det som en utmaning... för en gång skull har jag inte snott den från någon, iallafall inte medvetet... kom på det helt själv faktiskt! tokigt!

I dare you!

2 kommentarer:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!