fredag 2 januari 2015

Året som gått - 2014 med Minininis

Första tanken som slår mig när jag börjar fundera på den där årskrönikan jag nu är i startgropen till att skriva är "va detta verkligen ett bra hittepå för några år sedan?"... Det är lite överväldigande att gå tillbaks och summera ett år... det blir lätt väldigt många ord... (Det är här jag tänker att även du känner oron komma krypandes)... men jag säger som mången gång förut... ta dig ett glas vin (om det är lämpligt), ställ flaskan i närheten, fyll på med snacks och sätt dig bekvämt... I år kan jag inte lova dig en bergochdalbanefärd... det är mer en härlig färd uppåt i år!!!



Januari var väl som januari är mest, mörk, kall och full med inomhusmys. Var vi inte hos Anders i Majorna så var vi hos mig i Kungälv... även i februari faktiskt, men februari innehöll fler semlor än jag någonsin ätit på ett år och en härlig weekend på Brännö... tillslut tröttnade vi på kylan och bokade en resa till Goa, Indien.




Så i mars åkte vi på vår första semester tillsammans... det finns inte så mycket att säga... det var underbart! God mat, fantastiskt väder, massor att se och underbara stränder! När vi kom hem möttes jag av ett sms på flygplatsen när jag slog på min telefon... jag hade återigen blivit faster till en liten prins!!!




Sedan tröttnade vi lite på att åka fram och tillbaka, bo på två ställen och aldrig riktigt veta var man hade vad... Vi började planera att köpa något gemensamt... kollade på hur många lägenheter som helst kändes det som, men inget som riktigt passade oss... tillslut la vi lägenhetsletandet bakom oss och insåg att det var lika bra att leta hus istället... trodde kanske det skulle vara enklare... attans vad vi bedrog oss!

I maj stylade jag min lägenhet, det fotograferades och helt plötsligt låg den ute till försäljning... inte så att jag inte var medveten om det hela, men det gick så fort så det nästan var overkligt! Pang, pang och så var den såld!



 Flytten gick lika fort, veckan innan midsommar bodde jag i Majorna. Innan dess hade vi även hunnit med eventet jag hade räknat ner till hela våren... Håkan på Ullevi... magiskt och helt galet bra! Önskar jag hade varit lite längre bara, jag såg väldigt lite... eller jag såg lika mycket som jag brukar göra, men mest axlar, ryggar, nackar och hår... men det var galet bra ändå!

Semestern i år var också sådär grymt trevlig, dels för att vi hade så fint väder såklart, men även för att jag för första gången på flera år gjorde väldigt mycket saker! Livet är helt klart annorlunda när man har någon att göra saker med! Så himla mycket enklare och trevligare! Vi köpte ett tält och grejer och drog på road trip till Dalarna och Dalsland! Sedan tog vi och lånade Anders mammas kanot ett par gånger och paddlade ut till någon ö och solade och badade. En dagstur till Fredrikshamn hann vi också med och massa smått och gott... helt plötsligt räckte inte de vanliga tre veckorna semester till riktigt på samma vis som de alltid gjort förr!







Hela sommaren var egentligen fullspäckad med saftande och likörande... jag fick lite dille där ett tag på att göra olika sorters likörer... men gott, det blev det!




I slutet av augusti och början av september var jag i Shanghai, själv för första gången, tidigare har jag alltid åkt med en kollega så denna gången kändes nästan som första gången igen, fast ändå inte, Mycket spännande och roligt även om jag längtade hem typ hela tiden! Väl hemma igen rivstartade jag med att tillsammans med Anders och hans bror ordna en kräftskiva, som jag tror blev riktigt lyckad (kanske skall tacka jet-lagen)...



Sedan har hösten liksom fortskridit som höstar ofta gör, men denna gång bara på ett trivsamt sätt... jag har kämpat med den arma lekamen jag tilldelats, helt utan större resultat faktiskt... tycker jag äter ack så lite och försöker äta rätt men nä, det vill sig inte... Anders däremot han går ner i vikt! Jag tycker det är lite orättvist men fortsätter registrera vad jag äter i min lifesum-app...

Någonstans där i mitten av oktober råkade jag ut för något som heter Rosfeber... ett stort märke på vaden som blev större och rödare... tills jag fick antibiotika för det och sedan googlade och insåg att jag ändå var rätt lindrigt drabbad.

I slutet av oktober fick vi nog av längtan också, drog ut till Brännö igen för en weekend på värdshuset. Underbart! Det är något med den ön som gör att jag bara vill stanna kvar där... vet inte vad men något är det och det är ganska sabla magiskt!




Julen startades tidigt med förberedelser... jisses... det var så många sorters kola som verkade skoj att göra... och glögg, det vill man ju också testa på att sätta egen... redan i slutet av oktober stod det två spänner och spred julstämning, bubblade och jäste i vårat kök,

Resultatet av allt bubblande i köket under hösten...
I november var vi på Mia Skäringers "Avig Maria och sångerna jag gråtit till" på Kajskjul 8, tjejgänget och jag... så galet roligt och bra! Jag letade biljetter till att gå igen redan på morgonen dagen efter och dagen därpå kom Anders hem med biljetter till oss till i februari! (Alltså, den killen är så himla bra va!).



December flög iväg som december ofta gör, detta år med än mer roligt inbokat och massor av skojiga grejer att baka och kokaatt-göra-listan! Varje kväll var det någonting och jag fick tillslut börja säga nej till roligheter... inte min starkaste sida, men bra att öva på! En sak jag aldrig kommer behöva säga nej till är Micke and Ninas Day of Fun! I år minst lika rolig som tidigare år!







Helgen innan jul stack vi ut till Brännö igen, denna gången för julbord och övernattning... behöver jag skriva att det var magiskt?!



Och ja, julen firades ju på alla möjliga sätt och vis, hemma hos alla föräldrar med massa god mat och dryck! Årets julkorv blev med beröm godkänd av farmor! Kolorna likaså! En härlig tur till Liseberg hanns med i mellandagarna också, precis när vintern kom på riktigt!

För mig personligen så har 2014 varit ett av de bästa åren i mannaminne, helt klart, kanske inte för fysiken eller träningen, men för själen! Vad jag förväntar mig av 2015 vet jag inte riktigt än, eller jo, det gör jag, men det är ett helt annat blogginlägg!

Gott slut mina vänner, med en önskan om ett gott Nytt 2015!




3 kommentarer:

  1. Håller med Michael! :-)

    Det värmer att läsa om Ditt och Anders 2014
    Kramar till Er båda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta året var roligt att skriva om!
      Kramar tillbaks!
      :D

      Radera
  2. Ja visst är det härligt! Indirekt är mycket av det din förtjänst Michael! Tack! :D

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!