tisdag 4 november 2014

Man lär sig något nytt varje dag!

En sak du kanske inte vet om mig är att när jag var 19 år och jobbade som aupair i USA så tänkte jag tatuera mig. En liten Charlie Chaplin siluett i svanken, ut mot höger sida. Allt var typ klart förutom att jag inte hittade till tatueringsstudion när jag skulle åka dit och boka tid och prata med dem... så vi åkte och köpte skivor istället minns jag! (det där med att tatuera sig var tydligen inte så viktigt ändå alltså!)

Hur som helst, det är många år sedan nu, det blev aldrig någon tatuering för min del, tror knappast det kommer bli någon nu heller, MEN, idag på lunchen satt vi och pratade om bla. tatueringar och jag berättade om min plan en gång i tiden varpå en av mina kollegor säger något om att det väl kallas något speciellt när en tjej har en tatuering i svanken... jag googlade detta och javisst, tramp stamp heter det tydligen!

Charlie Chaplins karaktär kallas ju the little tramp... get it?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!