måndag 2 mars 2015

Easy come, easy go????

Låt oss hoppas på det! Den här helgen har verkligen gått i något av ett frosseri-tecken... eller sådär från och till liksom... i fredags hade vi gäster hemma, fisksoppa och nybakat bröd (funkar asbra om man kalljäser och sedan slänger in i ugnen precis innan gästerna anländer!) Så himla mysigt och trevligt! Det blir ju lite hejhoppla med en 1,5-åring i sällskapet, men det är ju bara charmigt!

I lördags gick vi till Avenyn och åt frukost på LePain, gott men inte fantastiskt. Men inredningen och inramningen gör ju att man bara vill sitta kvar och inspireras! Just det var lite temat för dagen. Vi hade nämligen planerat att gå till Röhsska och spana in utställningen om Estrid Ericson, grundaren till Svensk Tenn... Eftersom utställningen avslutades igår så vad det inte bara vi som var ute i sista minuten... kö ända bort till dörren! Det har jag aldrig varit med om förut på museum!


Det var faktiskt lite väl mycket folk på utställningen för att man skulle få en helt igenom rättvis känsla tror jag. Men det var intressant och massor att titta på även om det är en ganska liten utställning i sig. Vi fick dock gå bort till Tinna på Kungsgatan efteråt för att köpa lite grejer, så lite inspiration och mersmak fick man allt med sig!

Jag har nog hittat Svensk Tenn och butik Tinna ganska sent... eller kanske inte men inte känt att det är värt pengarna tidigare iallafall... men sånt ändrar ju sig! Och man behöver ju inte köpa det allra dyraste de har, det finns ju väldigt mycket fina saker som inte kostar skjortan också! Framför allt måste jag berömma dem för deras otroliga servicekänsla! Så himla trevlig personal! Fick med mig ett grytunderlägg och en ekollonvas på mässingsfat iallafall... har spanat in båda ett tag nu så det var liksom dags!



Knatade hem igen, via några andra inredningbutiker, framför allt Market29 i Haga, också en favoritaffär med en massa fina saker. Där inne skulle jag kunna gå bananas helt och fullständigt!



Väl hemma blev det soffhäng (ja, jag somnade en stund) och sedan middag och film... vi åt resterna från gårdagen och sedan kollade vi på Mitt liv med Liberace, med Michael Douglas, Matt Damon och Rob Love.

Igår var det ju sånt väder så man inte orkade någonting! Jag körde lite yoga på förmiddagen och sedan fortsatte jag slappa i soffan. Klockan två skulle vi på brunch på Ritz med Fia, riktigt mysigt och härligt att träffa henne igen eftersom de varit bortresta i nästan en månad! Och ja, väl hemma igen var vi båda sådär mätta som man bara blir av just brunch och julbord så då orkade vi ingenting, inte ens att kolla på film!

Man kan säga att jag kört någon form av periodisk fasta den här helgen... liksom pendlat mellan frosseri och total avhållsamhet... bra eller dåligt? Det visade lite + på vågen imorse, men ja, det hade jag ju kunnat räkna ut med lilltån! Inget att hänga läpp för, jag tänker att jag spinnar av det ikväll faktiskt! Men men, det har varit en fantastiskt trevlig helg och allt kan ju inte stå och falla med utfallet på vågen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!