måndag 26 september 2016

En riktigt röjjig helg!

Anders for till London i torsdags kväll så jag passade på att åka upp till mina föräldrar efter jobbet i fredags och spendera helgen hos dem. Vi har en klädkammare i deras hus som inte blivit ordentligt röjd på en sabla massa år och som sedan min bror och jag flyttade hemifrån mest fungerat som förråd. Nu hade det kommit till ett stadie där det inte ens fungerade som förråd för alla saker så ja, nu var det bra läge att ta tag i den.

Mamma och jag har burit fram lådor, påsar och gått igenom varenda pinal, slängt, sorterat, sparat vissa saker, skickat andra till återvinning... det är rätt gott när man kommer in i ett sånt där flow, lite jobbigt innan flowet har infunnit sig dock, när man bara undrar var sjutton man ska börja! Men ja, nu kan man gå in där, dra ut elfa-backar och faktiskt se vad som finns i!

Det fantastiska höstvädret som infann sig så perfekt till att jag spenderade hela helgen på landet har jag dock inte utnyttjat... var ute en sväng och plockade lite jordgubbar i landet! Ja i slutet av september har vi fortfarande stora, röda saftiga bär på de där plantorna vi satte i våras! Helt fantastiskt! Och vi ska bannemig se till att föröka de där plantorna, dvs. ta och plantera revorna ordentligt, för det är ta mig tusan något av det godaste i jordgubbsväg jag smakat!

Anders kom hem sent igår kväll, nöjd och belåten med sin resa, som jag gissar gärna kunde fått vara längre dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!